varför är du och jag som vi är ?

livet är egentligen inte svårt, men vi gör det svårt, vi människor
gör så att man får en massa problem, vi är taskiga mot vissa, vi hatar vissa,
andra skadar man för att den har gjort någonting, eller så är man oskyldig.
vi mår aldrig bra, det är allting någonting som stör oss eller irriterar oss.
man kan inte fly från verkligen, den kommer alltid ikapp, man har alltid smärta
inom sig.
varför är vi aldrig tillräckligt lyckliga ?
jo de är för att man kan inte
älska allt. hade man en värld där allting var perfekt, man hade kärlek, vänner,
folk som bara älskade, jo visst det hade varit perfekt ett tag, men inprecip hade
vi tröttnat. vi hatar människor, skadar någon / något för vi behöver DRAMA
vad säger det ordet dig ?
för mig betyder det att allting ska inte vara perfekt, man måste ha svårigheter, men
även lyckliga stunder, man måste ha lite rädsla, kärlek och sist men inte minst, farlighet.
världen är full av konstiga typer, men hade de inte funnits då hade de ju aldrig hänt
någonting, jo naturkatastrofer och sånt, men de skapar inte VI. vi skapar alla
dessa 5 sakerna. hade det inte funnits svårigheter hade det ju varit lyckligt hela tiden.

jo vi människor är svåra att förstå. ingen kan förstå sig på hela mig, jag har egen
personlighet. den kan ingen förstå. du kan inte förstå, hon / han kan inte förstå
ni kan inte förstå INGEN. alla är bra på någonting. alla har ett värde oavsätt
vad man gjort för elaka saker i livet, man ska inte få dödas bara för man gjort
något elakt. men man ska heller inte förlåta och glömma. för har man gjort
någonting så kan man inte ångra det. tänk efter innan ni gör något.
men vi är elaka ibland, vissa gånger lite mindre och vissa gånger lite mer. 

så bara så DU vet, så tror jag att du har någonting fint där inne i hjärtat
som verkligen betyder någonting, och en dag kommer någon att få komma in dit.
men tålamod, det kommer bara 1 gång.
det kvittar hur snabbt man än springer, så springer smärtan snabbare

jag kan säga att bara hälften av mina läsare kommer faktiskt LÄSA detta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: