mitt liv, del 2

vem är felicia jakobsson egentligen ?
en glad och snälla tjej ?
en som är omtänksam ?
en som alla älskar ?
är hon tuff ?
kanske är hon elak ?

detta inlägget ska handla om bara MIG så nu kör vi:

hej igen !
jag är en glad, snäll och omtänksam tjej,
men jag kan ju vara lite busig ibland, men de är bara skoj,
visst, jag kan vara på ett kaxigt humör också, men de är bara
som jag är. men jag kan säga att mina kompisar gillar nog mig
ändå. jag är den som är duktig i skolan, men även den som är
busig i skolan.. jag vill bli frisör när jag är vuxen så jag måste ha BRA
betyg. spanka bryr jag mig inte så mycket om, för jag glömmer
allt hela tiden, men nu ska jag inte berätta om skolfelicia, utan känslo felicia.

jag är den som inte får killar så lätt, och jag blir inte så lätt KÄR heller,
orden kärlek för mig betyder mycket, jag tycker att de är ett värdefullt ord.
är man kär så är de något ÄKTA. jag har gillat en massa killar, men aldig varit kär.
jag tycker det är lättare att snacka med killar om saker, allså det är mycket
lättare att snacka med dom om vad som händer i livet och sånt.
så jag tycker mycket om att va med killa, men jag har inte så många
killkompisar. jag tänker ofta på kvällarna. om mitt liv.
jag gillar inte detta året, de har inte gått bra för mig hittentills.
på kvällarna gråter jag ofta, de är så att jag behöver någon
som tar hand om mig, för jag klarar inte detta själv.

jag är ofta glad, jag skrattar mycket, om jag har börjat skratta åt något,
så måste jag härja mig för att inte skratta för mycket. hihihi.
skratta är något som är viktigt i livet. man ska inte leva utan det.
jag älskar när jag själv, och när andra skrattar. men inte om de skrattar åt
någon, allså om de är elakt skratt. meningen med livet är att
man ska ha kul, man ska inte ta miste på en endaste sekund, för
man får bara ett liv och man ska ta vara på det. man måste busa
och vara lite ganster ibland. man gör misstag som man ångrar.
men det är något man måste leva med. 

jag har inte många kompisar. inte många jag ÄR med.
jag är inte en av de populära. jag är inte en av de sötaste.
jag är mittemellan. och jag gillar det.
jag önskar ibland att jag va med i gänget "populära"
men jag hör inte hemma där, faktiskt så gillar jag mitt liv,
nej jag gillar de inte. 

jag VILL ha många kompisar. jag VILL ha många att VA med.
jag VILL va en av de populära och de sötaste.
jag vill INTE va den som är opopulär.

tyvärr kan man inte bestämma över sitt liv, man kan inte
bestämma hur man ska se ut, man kan inte bestämma vem
som ska gilla en, det är slumpen. allt är slumpen, eller nästan.
-
jag har mycket känslor. och jag älskar de kompisar jag har,


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Du ska vara den du är Felicia, ingen annan ! Du behöver inte vara populär för att få vänner, utan äkta vänner gillar en för den man är, ingen annan. De som är populära mår väl inte mycket bättre för det, för dem flesta av deras vänner är bara vän med dem på grund av deras popularitet och utseende och för att man ska kunna få status.



Jag älskar dig för den du är , ingen annan ! <3

2011-09-16 @ 17:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: