mitt liv, del 1

Hej!
Jag heter Felicia Jakobsson, jag bor på en gård vid kävlinge, där vi har hästar och katter.
jag har en mamma, en pappa, sedan har jag också en storebror och en stora syster.
min syster är någon jag ser upp till. jag tycker hon är en fantastisk människa som
jag verkligen älskar. '
vi är inte rika, vi har 4 hästar och 7 katter. det är väldigt dyrt att ha hästar,
och det kanske ni förstår,jag har 2 egna hästar. Aramis som är en b-ponny
och Frasse/Foxy som är en liten d-ponny
aramis                      Frasse
Aramis rids just nu av Clara nyberg. hon är väldigt duktig för att vara nybörjare.
jag har hoppat upp till regional lb (80 cm) när vi skulle debutera la så fick han en skada
i knät, de var på en hoppträning då han snubbla efter hindret och skadade det.
så han fick behandling, och när han var skadad så min förra ponny pärla sparka
han på bakbenet och han fick opereras. han var skadad i 1 år.
sedan han var skadad har vi bara hoppat lc+5 som högst, för jag är för stor.
jag kan inte rida han mer för att jag vill hoppa högre med han jag vill hoppa la
men han är inte helt okej för det. och jag kan leva med det, men han lever och
det är jag glad för.

Vi köpte han av Jennifer jonsson, ni vet hon som rider sm med alla hennes ponnysar.
hon som kom 2a med en b-ponny i sm, vilket namn batman, hon som kom 3a detta året med
barran, hon som hade moby dick. aa ni kanske vet vem det är, hon är en fantastisk ryttare
och har alltid velat va så duktig som hon, men hon lägger ner 70 % av hennes liv på ridningen
iaf, vi köpte moby dick av henne för ca 2 år sedan, han var en superponny med fång,
och när han fick det för 3dje gången avlivade vi han, nu har vi frasse här hemma. han
är en liten d-ponny som älskar att hoppa, men han hoppar bara upp till lb, han räcker inte
riktigt till i kombinationerna i la. jag älskar han ändå, jag var rädd för att hoppa honom ett tag,
det var för att jag har trillat av ARAMIS och brutit armen, trillat av pärla och blivit trampad.
och lite till. men nu är jag igång igen och jag älskar det. men nog om hästarna nu
detta är jag,
jag är inte perfekt, men det är väl ingen ?
jag är inte som andra tjejer, jag är väldigt annurlonda och det gillar jag med mig själv.
men jag är inte mig själv med alla personer, för jag blir osäker och tror att de inte ska gilla
mig för den jag är, jag här inte så mcyket självförtroende om man säger så.
jag är inte som andra populära söta tjejer, som är med killar hela dagarna och ¨
en som alla vill va med, jag har inte så många bra vänner. jag har inte många jag
litar på, bara några få, en person som har hjälp mig genom mycket är emma jacobsson.
hon är en av mina bästa vänner och jag älskar henne för den hon är. men sedan har
vi också en annan av mina bästa vänner och hon heter Mathilda odder och hon är en av de
bästa jag vet, vi träffades för lite mer än ett år sedan och vi har alltid varit lika bra vänner.
vi har tyvärr inte träffats på länge och de är jag ledsen över.

och de är mycket mer ni inte vet om mig, nu har ni fått veta del 1 av mig, ta de lugnt de kommer mer...

Kommentarer
Postat av: Emma (:

aww felicia, ingen är perfekt!

Fast än vi är smått weard så har vi alltid skit kul tsm.

Följer din blogg och läser den ofta.

Måste ses snart, Puss&kram! ♥

2011-09-13 @ 20:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: